Fiets Tom Boonen zij aanzicht full ZWART2 LR 2

THE PERFECT BOMB: JAEGHER & CLASSIFIED

Jaegher en Classified slaan de handen in elkaar en creëren 'The Perfect Bomb'

Vandaag kondigen de Belgische merken Classified Cycling en Jaegher een nieuw partnerschap aan. Vanaf nu zal de innovatieve schakeltechnologie van Classified Cycling beschikbaar zijn op alle op maat gemaakte race- en grindfietsen van Jaegher.

Al snel na de lancering van het schakelsysteem van Classified afgelopen zomer kwamen beide bedrijven met elkaar in contact. Na de Classified schakeltechnologie te hebben uitgeprobeerd, was Jaegher meteen overtuigd van de voordelen.

"Als klanten ons vragen om voor hen een droomfiets te bouwen, willen we hen de beste schakelcomponenten op de markt aanbieden", aldus Kurt Stallaert, oprichter en eigenaar van Jaegher. "Het Classified schakelsysteem is echt baanbrekend. Daarom zijn we overgeschakeld naar Classified om deze technologie aan onze klanten te kunnen aanbieden."

Omdat de productie volledig lokaal en met de hand gebeurt, was Jaegher erg gebrand op de samenwerking, aangezien Classified zijn technologie ook lokaal produceert. Het bedrijf was nog bezig met de laatste aanpassingen aan het framemateriaal, toen de eerste bestelling al binnenkwam van niemand minder dan Tom Boonen. Hij kocht als eerste een Jaegher racefiets uitgerust met Classified.

"Het klassevakmanschap van Jaegher en de technologische innovatie van Classified zijn de droomcombinatie van elke wielrenner"
- Tom Boonen

"We zijn erg blij om onze samenwerking met Jaegher te kunnen aankondigen", zegt Mathias Plouvier, CEO van Classified Cycling. "De combinatie van Jaeghers vakmanschap in het maken van handgelaste stalen frames en de ultieme schakelervaring van Classified hebben geleid tot een prachtige en krachtige fiets: 'The Perfect Bomb'. “Omdat Jaegher en Classified er allebei naar streven om wielrenners de beste producten en rijervaring te geven en allebei gevestigd zijn in België, zijn we trots om het startschot te geven voor dit partnerschap.

Meer informatie op deJaegher website

Foto Jef 2020 2

Auteur Jef Van Herck